Firmanın piyasada oluşturmuş
olduğu imajın yansıması ve firmanın tüm herkesçe görülebilen yüzünün ortaya
konması amacıyla yapılan çalışmaların tümü, kurumsal kimlik
tasarımı kavramıyla değerlendirilir. Kurumsal kimlik tasarımı altında
sayılabilecek çok fazla tasarım türü mevcuttur. Web tasarım, logo tasarım,
kartvizit, slogan ve antetli kağıtlar tasarımları; bu bağlamda ilk akla eğelen
ögelerdir.
Kurumsal kimlik,
kurumun net ve anlaşılır biçimde kendini ifade etme tarzıdır. Her kurum,
beğendiği ve kendine göre içselleştirdiği bir kimlikle bilinmek ister ve bu
kimlikten çok da ödün verilmek istenmez. Bu nedenle, kurumsal kimlik
tasarımında mutlaka firmanın içinde bulunduğu sektör ve hedef kitlesi dikkate
alınmalıdır. Çünkü uzun soluklu düşünülen böylesi bir argüman, sıklıkla
değişime tabi tutulmaz.
Kurumsal
Kimlik Ücretleri Ne Kadar?
Her ticari unsurda olduğu üzere
kurumsal kimlikte de ücretler firmadan firmaya değişmekte olup böylesi bir iş
yaptırılacağı vakit, firmalardan kurumsal
kimlik fiyat teklifi almak gerekir. Alınacak bu fiyat teklifi, firmanın
alandaki tecrübesi ve daha önceki işleri ve işletmeye sunulan paketin içeriği
gibi hususlar göz önüne alınarak değerlendirmeye tabi tutulur ve kurumsal
kimlik tasarlama işi konusunda bir firmada karar kılınır.
Kurumsal kimlik ücretleri
değerlendirilirken firmanın kalitesi ve yaptığı işlerin incelenmesi son derece
mühimdir. Çünkü bu ögeler, firmaya ilişkin nihai kararın verilmesinde
belirleyici ve yol gösterici rehber niteliğinde olmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder